Daar zijn we... - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van familie Bouwman - WaarBenJij.nu Daar zijn we... - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van familie Bouwman - WaarBenJij.nu

Daar zijn we...

Blijf op de hoogte en volg familie

21 Oktober 2013 | Indonesië, Sanur

En inderdaad, alles paste in twee koffers en ook de handbagage hadden we weten te beperken tot slechts twee rugzakken, des te minder kans dat we iets kwijt raken.
Na woensdag nog wat met mams, Dreetje en en Wouter te hebben gegeten op het vliegveld konden we na de douane vrijwel direct doorlopen naar het vliegtuig. Gezinnen met kleine kinderen hadden voorrang. Tja, dat is wel heel aardig, maar dan zitten we zo een uur in het vliegtuig te wachten en dan kunnen we geen kant meer op, nee hoor ga allemaal maar als eerst! Wij laten nog even onze kindjes uitrazen.
Goh, wat vond ons mannetje het allemaal spannend. Een groot avontuur. Na een paar uurtjes in de lucht te hangen was het dan toch echt wel tijd om te slapen (23.30u).
Dat ging allemaal prima, helaas was de stewardess het niet eens met ons gemaakte slaap oplossing en moesten we de kindjes wakker maken. Dat was jammer genoeg ook meteen het het einde van hun slapen voor de gehele vlucht en zo dus ook voor ons. Helaas maar niet getreurd, ze zijn lief geweest en hebben zich prima vermaakt.
Door de douane heeft ons het meeste geduld gekost, wat ging dat langzaam!!!
Daarom pas om 22.30 aangekomen in het hotel.
En een uur later lagen we alle vier zoet op tuk.

Het voordeel van weinig slapen in een vliegtuig is dat het slaap tekort moet worden ingehaald, en dat geldt ook voor onze mini's. Dus uitgeslapen tot half elf!!! We waren nog net op tijd voor het ontbijt.

Na de eerste avond een tentje te hebben gevonden waar we voor 12 euro met z'n vieren hebben gegeten was het een makkelijke keus om de tweede avond daar weer voor te kiezen. Lekker Indonesisch eten, wat we ook de kinderen voor zetten omdat we niet voor niets de afgelopen weken iedere week 2 keer rijst, nasi of saté hebben gegeten thuis om ze er maar alvast aan te laten 'wennen'. Maar de tweede avond kon onze kleine man de 10 minuten naar het tentje toe, zijn ogen al niet meer open houden, dus zat Stan met ogen op half elf voorover op zijn handen op tafel te leunen. Op dat zelfde kleine moment zien we onze kleine meid, die alle aanblikken doet smelten, de schutting van het restaurant onder door kruipen, en rende zo het donkere strand op. Ze ontdekt graag de gehele wereld en heeft daar helemaal niemand, nee zelfs haar ouders niet voor nodig.

Na 3 dagen in het zwembad, weliswaar niet hetzelfde zwembad, maar toch het waren zwembaden, te hebben gelegen, vonden we het tijd worden om eens wat meer van het eiland te gaan zien.
Momenteel zitten we in Sanur, wat in het zuiden van Bali ligt, dus lag het ons voor de hand om een rondje door het zuiden te doen.
We huurden een auto met chauffeur voor een dag en gingen er op uit. Heerlijk een dagje in een airco gekoelde, vrij luxe, wagen.
Helaas kon Stan niet zo goed tegen het heen en weer geslinger in de auto, met als gevolg dat zijn een half uur daarvoor gegeten banaan en zijn beker limonade en met een flinke golf uit kwamen. En natuurlijk zal je dan net zien dat mama Nien voor 1 keer geen reserve kleding mee had genomen, dus konden we de hele dag van een zeer zuur ruikend mannetje genieten, die natuurlijk nog af en toe opgetild wil worden om iets te kunnen zien, gevolg was dat we eind van de dag allemaal zuur roken.

Volgens Stan is ons hotel ons Bali-huis en gaan we dinsdag op zoek naar een nieuw Bali-huis. Kijken of we weer zo'n fijn plekje kunnen vinden...

Een bloedhete groet van ons

• 22 Oktober 2013 - 14:18

Ingrid En André:

Leuk zo'n uitgebreid verslag te lezen. Volgens mij houden jullie het wel uit daar. Ben benieuwd wat het volgende adres zal zijn. Héél veel plezier! Dikke kus van ons

• 22 Oktober 2013 - 14:42

Annabel:

Klinkt heerlijk! Lekker genieten met zn viertjes! x

• 22 Oktober 2013 - 15:01

Truus De Klerk:

Wauw Nienke wat klinkt dat al leuk( het meeste dan hé) en nu al wat een avontuur. Heel veel plezier nog voor jullie viertjes.

• 22 Oktober 2013 - 15:14

MnMnM :

Wat een avontuur lieffies!! En wat heerlijk dat jullie genieten!! Kus van ons!! Xxx Marco, Marjolijn en Mayla

• 22 Oktober 2013 - 15:14

MnMnM :

• 22 Oktober 2013 - 15:42

Mir:

Super leuk om te lezen, ook fijn dat de heerlijke indonesische keuken (mijn hartje is blij) zo in de smaak valt ;) en wagenziek tja.. dat hebben we allemaal wel een keer. Geniet Geniet Geniet en ontdek de wereld.

Liefs Mir

• 22 Oktober 2013 - 16:38

Eva:

Leuk om jullie reis zo op afstand te volgen! Benieuwd naar t volgende verhaal! Geniet daar! Daan en Eva

• 22 Oktober 2013 - 18:41

Mandy:

Wat klinkt dat heerlijk, lief, zoet en zuur. ;) Genieten! Van alles! Tis vreselijk hier. ;) X