Onze reis is begonnen in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van familie Bouwman - WaarBenJij.nu Onze reis is begonnen in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van familie Bouwman - WaarBenJij.nu

Onze reis is begonnen in Bangkok!

Blijf op de hoogte en volg familie

18 Januari 2015 | Thailand, Bangkok

Bangkok, in de reisgidsen beschreven als druk, heel druk, vol stinkende uitlaatgassen, maar met vriendelijke Thai, veel verkeer en veel mensen. En dat klopt, dat is het ook, maar het is toch anders dan we ons hadden voorgesteld....

We vertrokken dinsdagavond om 21.45 met Ethiad naar Abu Dabi, een prima vlucht, met genoeg eten en voorzieningen om de uren door te komen. Het duurt even voordat de kindjes hun rust vinden, maar het lukt en beide slapen een paar uur weg in de lucht.
Op Abu Dabi zouden we maar 1,5 uur hoeven wachten, helaas kwam er op het vliegveld al een dik uur bij en toen we eenmaal op onze stoel in het vliegtuig zaten, duurde het ook nog ruim een uur voordat we vertrokken. Dat was jammer....
Maar het tweede deel van de vlucht vloog voorbij en voor we het wisten stonden we op Thaise bodem.
Aankomst en visum in Bangkok gingen redelijk snel en ook het vinden van een juiste taxi liet niets te wensen over. En de taxi chauffeur wist ook nog waar het hotel lag, volgens recensies van het hotel echt een wonder en dus komen we rond 23u aan.
We slapen in het Lamphu Tree Hotel, in de wijk Banglamphu. Een prima, niet al te groot hotel, met zwembad. We hebben een twee-persoons kamer waar we met z'n vieren slapen. Het is niet groot, maar wel groot genoeg om enkel de nachten door te brengen.
Het water is koud, zelfs zo koud dat het tot het middaguur niet aan te raden is om in te gaan, maar in de middag in het een prettige verkoeling, vermaken de kindjes zich er prima en is het een gemoedelijk zwembad, waar omheen veel backpackers komen en gaan.
We slapen allemaal uit tot half elf en missen zodoende het ontbijt. En dus zijn we meteen genoodzaakt om er op uit te trekken in het drukke Bangkok. We kopen wat broodjes bij de welbekende Aziatische 7/11 en doen de middag rustig aan in het hotel.
Eind van de middag trekken we er op uit. We gaan met de tuktuk, voor Stan en Jade het vervoersmiddel waar ze al maanden naar uit kijken vanuit de boekjes, we onderhandelen wat over de prijs en worden voor 40 baht (1 euro) naar Koh San road gebracht. We wandelen wat, drinken een Singha op een terrasje en eten heerlijk Padtai op straat. Een prima eerste dag Bangkok dus.
Na een beroerde tweede nacht, het zal de jetlag wel zijn, en wel ontbijt te hebben genomen, pakken we opnieuw een tuktuk om ons deze keer bij de Chao Phraya af te laten zetten. Daar pakken we een taxi-boat die ons naar de pier ter hoogte van het paleis brengt. Daar aangekomen is het heel erg druk, het ziet er werkelijk geel van de Chinezen... We bezoeken het wel bekende paleis. Stan vindt het prachtig en dat is het ook, Jade valt al snel in slaap in de rugdrager, het zal haar tijd wel duren.
Na een uur te hebben rond geslenterd binnen de muren van het paleis en de kindjes zijn alweer twintig keer op de foto gezet door de Chinezen (ze zijn ook overal hetzelfde), vervolgen we onze wandeling naar What Poh. De grote, liggende, goude Budha. Stan en Jade kijken hun ogen uit. Hij is ook mooi en we maken er heel wat foto's van. Het is dan rond het middaguur en inmiddels flink warm. We lunchen en nemen vervolgens de taxi-boat en tuktuk terug naar ons hotel.
We nemen een frisse duik in het zwembad en hebben het de middag gezellig met wat Nederlandse backpackers.
Voor onze avondmaaltijd verplaatsen we ons weer door het drukke Bangkok, we lopen eerst langs een bureautje waar ze fietstochten organiseren en reserveren een fietstocht voor de dag erop en lopen daarna naar verderop in de wijk, waar het vol staat met eettentjes op straat.
De volgende morgen worden schrikken we om kwart voor negen wakker. Walter: "nien, het is kwart voor negen, had jij de wekker niet gezet?!?!" Nien: " nee, dat ben ik vergeten, maar jij dus ook niet?!" Te laat dus voor onze fietstocht, want die zou 10 minuten later van start gaan. Maar de Thai is flexibel dus is het geen probleem om het een dag uit te stellen. In alle rust ontbijten we en pakken vervolgens de tuktuk naar het o zo drukke Chinatown. Een wereld opzich, met bijzondere kleuren en vooral bijzondere geuren. De meeste geuren kunnen we niet thuis brengen en het is ook de vraag of we dat zouden willen. Soms willen we met enige vaart langs stalletjes lopen, omdat het zo stinkt, maar dat kan dan niet omdat het zo druk is. Maar een beleving is het wel. Tegen het middaguur verplaatsen we ons naar een shoppingmall om zwembandjes te kopen, want die zijn gesneuveld en zijn toch wel noodzakelijk. We slagen en lopen een uurtje rond in het koele winkelcentrum en gaan dan terug naar het hotel.
De volgende morgen gaan er maar liefst twee wekkers af en zijn we ruim op tijd voor de fietstocht. We maken een tocht van vier uur op mooie mountainbikes. We fietsen door hele smalle steegjes en straatjes en ontdekken zo de andere kant van Bangkok. Een kant die we zonder gids niet zouden kunnen ontdekken, maar wel een die we niet hadden willen missen. Wat een gave ervaring!
Bangkok is dus druk, maarrrrr ze toeteren hier niet, wat het al een stuk rustiger maakt, ze lachen allemaal, niemand heeft haast, het stinkt wel, maar met vlagen en het gevoel van veiligheid is groot. Dus het is niet helemaal wat we verwacht hadden, positief dus! Onze dagen in Bangkok zitten er morgen op en vervolgen wij onze reis naar Kanchanaburi.

• 18 Januari 2015 - 14:58

Ingrid En André :

Leuk verhaal Nien, ik keek al steeds of er al een mailtje inhing. Gave ervaring dus, Bangkok. We kijken uit naar het volgende verslag. Voor straks welterusten en goede reis morgen naar Kanchanaburi. Dikke kus en een natte lik van Ruby!

• 18 Januari 2015 - 15:27

Jan-Mark:

Gaaf zeg!

• 18 Januari 2015 - 16:23

Caty :

Wat wordt het weer een mooi reisverhaal! Heel bijzonder dat jullie dit allemaal meemaken met jullie kindjes!
    Ik zou het jullie niet nadoen, denk ik! :)

Wordt vervolgd, liefs caty

• 18 Januari 2015 - 16:24

Jan Hoogvliet:

Hoi hoi familiebouwman.
    Wat leuk zeg dat jullie een verslag bijhouden van jullie belevenissen.
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn.
    Doe veel mooie herinneringen op want die zijn van onschatbare waarde - je zult er nog vaak aan terugdenken. En geniet van periode die nog voor jullie ligt.
    En niet te vergeten van het lekkere eten.
    Doei doei.

• 18 Januari 2015 - 21:16

Yvette:

Leuuuukkk!! En die pica's, jullie zijn aan het genieten zie ik :)

Keep us posted!!xx

• 19 Januari 2015 - 00:10

Mandy:

Klinkt goed! Ben benieuwd naar het vervolg! Goede reis!! X

• 19 Januari 2015 - 13:17

Iris:

Hartstikke leuk, zus! Ben benieuwd naar de volgende belevenissen :).
    Voor nu een goede doorreis! Xx

• 21 Januari 2015 - 12:01

Joost:

Bouwmannetjes! Leuk om te lezen en te zien! Heel veel reis plezier nog!

• 21 Januari 2015 - 20:34

Gera:

Leuk dat je ons weer met jullie mee laat genieten, via de foto's en jullie reisverslag.
    Een goede reis en vooral genieten.

• 23 Januari 2015 - 13:45

Katja:

Wat een mooi reisverslag! Genieten voor de achterblijvers....